[Epitesz-barkacs] fal vízszigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 12., Szo, 12:56:52 CET

Radó Zoltán wrote:

> Én azt nem értem, hogy ha víztaszító, akkor hogy tudja a víz
> széthordani?

Anélkül, hogy konkrétan tudnám: számos anyag van, ami utólag polimerizálódik. Pl
vannak a diszperziós festékek, amiknek a második "oldószere" gyakran a víz.
Ezáltal be tud jutni pl a vakolatba bizonyos mélységig, aztán a víz kipárolog,
van egy másodlagos oldószer is néha, az is kipárolog, és közben létrejön egy
polimerizálódás. Ezután már vízzel lemosható lesz a kosz a festékről.

Aztán ott vannak a szilikon bázisú anyagok, amik kifejezetten igénylik a vizet a
polimerizációhoz. Persze ezek nem fognak a vízben elkerveredni, bár ki tudja, én
még sosem próbáltam vízzel felhígítani. :-) Viszont nitróval próbáltam, az
sikeres volt. Polimerizáció után már a nitro nem viszi. Tehát, ha nitros
környezetbe nyomnám be, a nitro szétvinné, aztán polimerizálódna, és a nitrónak
is ellenállna.

Csuda dolgokra képesek a vegyészek.