[Epitesz-barkacs] Kerekpar villogo elore

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 13., V, 17:56:27 CET

Auth Gábor  <auth.gabor at javaforum.hu> 2011.02.13. 16:27:40 +1h-kor írta:

> Hi,

>   Alapvetően nem feszültség kell a LED-hez, hanem áram és főleg
> áramkorlátozás. Ha megszólal 2,4V felett a LED, akkor már gond nélkül
> meghajtja 2db AAA akku is egy jól tervezett áramkorlátozó elektronikával.
> Nagyon sok biciklis cuccnak elég kettő AAA akku, de ettől függetlenül
> megbarkácsolhatod és ráköthetsz 6 voltot is, legfeljebb előbb költözik az
> örök
> elektromágneses mezőkre a LED vagy az elektronika, ha nem sikerül jól belőni
> azt a feszültségtartományt, amire tervezték.

van egy http://orfeusz.unas.hu/shop_ordered/2179/shop_pic/unas_174920.jpg
asztali 8 ledes lámpám, amihez 3db 1,5Voltos  elemet is raktak

a 3 elem nagyon hamar lemerült ( talán ezért is volt akciós :-) )
én meg sajnáltam másik 3db-ot venni

emiatt van egy GFP121T-0520 AC DC ADAPTER 5V 2A -em

áramkorlátozásnak gondoltam, hogy
az 5voltos adapterrel sorbakötve a ledekkel 22,9ohm -os ellenálláson zuhan
0,9Voltot  és 1 diódán  0,7Voltot

I = U / R = 0,9 / 23 =  kb  40mA -nek kell az áramkörben lennie

és 5V -0,9V - 0,7V= 3,4Voltot kap

 igy megy többszáz órája, akkor jól sikerült?  (bár 1 led 1órája már kialudt)

a 8 led párhuzamosan van köve benne, akkor 5mA-eses ledecskék vannak benne