[Epitesz-barkacs] 1,2V to 4,5V ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 19., Szo, 15:10:20 CET

Palasik Sandor wrote:

> Ezt igazából nem próbáltam. Amikor ezek a 20V impulzusok jönnek ki
> belőle, akkor már működik ez az önvédelmi mechanizmus és ránézésre
> minden nyolcadik impulzus jön csak ki. A bekapcsolási idő nem
> változik, csak a kikapcsolás sokkal hosszabb. Nem tudom, hogy ez hány
> voltnál kezd jelentkezni.

Szerintem egyszerűen I-U karaktersztikát raktak bele. Tehát áramgenerátor
20V-ig, ott meg feszgenerátor. Lehet, hogy ha egy nagyobb teljesítményű potival
elkezdenéd terhelni, előbb nőne a freki, amikor elérte az áramot, amire be van
lőve, elkezdene konyulni a fesz... Esetleg a 20V táján kicsit le van kerekedve a
jelleggörbe.

Azért az elgondolkodtatott, hogy aszondod, a bekapcs idő nem változik, csak a
freki csökken le a nyolcadára. Mert ugye ekkor az L feltöltődik rendesen, és
minden energiát beletol az IC-be. Vagyis a ledbe szánt max teljesítmény
nyolcadát el kell disszipálja.

Aztán lehet, hogy a freki 20V alatt már állandó, ezért a teljesítmény is
állandó, nem pedig az áram, ha a bekapcs idő állandó. Vagyis minél kisebb a led
feszültsége, annál nagyobb áram megy bele.