[Epitesz-barkacs] 1,2V to 4,5V ?

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2011. Feb. 15., K, 12:17:51 CET

> Az ic-ről nem tudod, hogy ha megszakítják a kimenetet, nem történik-e
> némi gubanc? Tehát ha elég gyors a megszakítás, amikor a
> kapcsolótranyó pont ki van kapcsolva, szóval az L tolja a delejt a
> kimenetbe, akkor elvileg jó marha nagy fesztüske is keletkezhet, és
> ez agyonverheti a kapcsolótranyót.

Nem hiszem. Amennyire tudom, nem a nagyfesz vágja agyon a tranzisztort,
hanem a következményei. Az letörés helyén elkezd melegedni, aztán még jobban
letörik és végül összeolvad.

Itt nincs elég szufla ahhoz. Végül is (20 mA*4V/300000 Hz) ~ 3 mikrojoule
energia megy át egy ciklusban. Felteszem, hogy ennél nagyobb energiák mennek
akkor is, amikor a kezembe veszem.

Palasik Sándor