[Epitesz-barkacs] 1,2V to 4,5V ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 15., K, 19:08:27 CET

Palasik Sandor wrote:

> Nem hiszem. Amennyire tudom, nem a nagyfesz vágja agyon a
> tranzisztort, hanem a következményei. Az letörés helyén elkezd

Jó, innen már mindegy.

> Itt nincs elég szufla ahhoz. Végül is (20 mA*4V/300000 Hz) ~ 3
> mikrojoule energia megy át egy ciklusban. Felteszem, hogy ennél
> nagyobb energiák mennek akkor is, amikor a kezembe veszem.

Kicsit máshogy kell számolni, de még sokkal kisebb energiák jönnek ki, szóval
lehet, hogy tényleg nem halálos neki:
4,7uA 40mA (gondolom ez a folyamatos áram, szóval a csúcs a 4-szerese lehet), ez
akkor
E=0,5*L*i^2=0,6uJ, a többi ennél kisebb. Ha meg a 40mA lenne a csúcsáram, akkor
csak 3,7nJ lenne a tranyóba betolt energia a megszakításkor. Feltéve, hogy a
megszakítás borzasztóan gyors.

Ezzel szemben biztos sokkal lassabb pl egy villogó ledben az a cucc, ami szépen
komótosan szaggatja, szóval nem lenne itt gond asszem. Azért ki kéne próbálni.
Gondolom az állatka van olyan intelligens, hogy ha üresben van a kimenet, saját
magát nem veri agyon azzal, hogy ha kell, ha nem, rátölt az L-re.