[Epitesz-barkacs] Akkus flex kerdes

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2011. Feb. 15., K, 18:50:53 CET

Sziasztok!

Itt az alapvető probléma nem is a balesetveszélyből adódik (mert remélem,
nem tartós és rendszeres munkavégzéshez kellene), hanem abból, hogy a
flexhez sokszorta nagyobb fordulatszám kell, mint amire a fúró képes! Egy
230-as flex 6000, egy 115-125-ös tipikusan 11000-12000 fordulaton jár. Ehhez
képest a legfürgébb fúrók sem mennek általában 3000 fölé, hacsak nem
kimondottan kisméretű fúróhoz használatosak (panelfúrók). Utóbbiak képesek
30000 fordulatszámra is. (Tudom, van fogorvosi is:) De az a lényeg, hogy a
normál vágási sebesség alatt nagyságrenddel már nem biztos, hogy flexként
fog működni.

Üdv
pi