[Epitesz-barkacs] dorzskerekes?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 18., P, 12:15:28 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha pl. emelkedo miatt gyalogosan tolom, akkor meg csak 4km/h
> miatt mar nem egne a lampacskam
>
> vagy a valtoaramot kellene feltranszformalni
> vagy  elektronikaval egyeniranyitva DC-DC atalakitani
> vagy valamilyen fogaskerekes gyorsitoval felporgetni
>
> melyik lenne a jobb?

Egyik sem, mert ha még a dinamó is tekerve van, beszarsz. :-) Inkább elemes vagy
akkus lámpicsku.

Szerintem ezek a kis generátorok lehet, hogy 3W-osak, de valami olyan szar
hatásfok lehet összességében itt a hajtásláncban, hogy a kifejtendő mech.
teljesítmény a pedálnál biztosan meghaladja a 10-15W-ot. Nekem is volt ilyenem
gyerekkoromban, nagyon érezhető volt, ahogy visszafogja a bringát a szerkezet.

aztán lehet, hogy mára már jobbak is vannak, de nem ezt látom, hanem az elemes
villogó ledes szarokat, amik kivillogják az agyamat a fejemből. :-)