[Epitesz-barkacs] dorzskerekes?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 18., P, 14:57:44 CET

Kaczmarek Edvard wrote:

> Nem, csak az árát: 200 kFt. http://www.pepedal.com/lampak.htm

Akkor már inkább Leto-tól kell ledlámpákat venni. Viszik bringások is, mint
megtudtam. Ezek azok a lámpák, amiket barlangokban használnak fejlámpaként.
Egyszer volt módom ilyenbe fényes nappal (napsütésben) belenézni. Egy darabig
azon a részen nem láttam rendesen. :-) A fényerő vagy 4-5fokozatban állítható.

Nem olcsó, de azért messze nem 200kFt. Ha kellene, én ilyet vennék, de nekem nem
kell, mert nem bringázok, és nem is barlangászok.

Utcai forgalomban inkább jelzőfényként kellene működnie, mert ha fel van
kapcsolva max fényerőre, az már tuti vakítja az autósokat meg bárkit. Viszont
ilyet olyanok vesznek, akik éjjel terepen, erdőben... is bringáznak sportból
valami drága masinán.

Szerintem a xenon bringára túlzás, de az az előnye meglehet, hogy a kész lámpa
vág is, tehát nem világít senkit pofán.

Filóztam már azon, hogy a normál, autóba való 35W-osból csináljak kézilámpát, de
elmaradt. Van xenon lámpám (volt ilyen munkám, abból maradt itt), de nincs
ballasztom, az meg elég drága holmi. Meg kéne hozzá egy aksi is ugye, meg hát ez
biciklin lenne okés, nem kézben cipelni. Pokoli fényt lehet vele csinálni, az
biztos. Amikor ment a meló a témában, 50 db-ot égettem egyszerre. Volt fényár
rendesen! :-)