[Epitesz-barkacs] Miért ne akarjunk kínai elemet feltölteni...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 20., V, 14:13:57 CET

Palasik Sandor wrote:

> Itt van egy perverz kapcsolás:
>
> http://digilander.libero.it/bubblegate/ecircuit3.html
>
> Ha jól értem a működését, másodpercenként ötször rásüt egy feltöltött
> elkót az elemre, de csak akkor, ha a feszültsége kicsi. A
> beállításnál azt írja, hogy rá kell kötni egy vadi új elemet és úgy
> kell beállítani, hogy éppen ne akarja tölteni. Eddig még nem láttam
> ilyen kapcsolást, ahol a tranzisztor bázisa nem volt bekötve.

Én sem, de anno ismertem egy sztakis ámbért, aki nagyon otthon volt a tranyók
lelkivilágában, és érdekes dolgokat hozott össze a tranyók ún. inverz módú
használatával. Itt is valami ilyesmi lehet, de nekem ránézésre fogalmam sincs,
hogy mi történik itt.

A tranya bázis-emitter diódája valószínű, hogy kb az itt előforduló fesz-szinten
törik le. A bázis-kollektor dióda meg nyitóirányban van, de hogy együtt az egész
mit csinál, azt meg kéne mérni. (Lehet, hogy ha látnám a szkópon, akkor se
érteném. :-) )