[Epitesz-barkacs] Miért ne akarjunk kínai elemet feltölteni...

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2011. Feb. 20., V, 13:47:47 CET

> Ez történt :)
>
> http://telectronic.hu/kepek/kepek26/

Szerintem túltöltötted :-) Lehet alkálit is tölteni valamennyire, de nem
mindegy, hogy hogyan. Először is kell hozzá egy teszkógazdaságos töltő,
amiben egyutas egyenirányítás van, azaz impulzusokkal tölt. Másrészt, azokat
az impulzusokat meg kell fogni cellánként kb. 1.7 voltnál.

Nekem akkor ment el a kedvem tőle, amikor a feltöltött IKEA elemek elkezdtek
folyni. Felteszem, hogy nem ugyanoda vándorolt vissza a cink, ahonnan jött

Itt van egy perverz kapcsolás:

http://digilander.libero.it/bubblegate/ecircuit3.html

Ha jól értem a működését, másodpercenként ötször rásüt egy feltöltött elkót
az elemre, de csak akkor, ha a feszültsége kicsi. A beállításnál azt írja,
hogy rá kell kötni egy vadi új elemet és úgy kell beállítani, hogy éppen ne
akarja tölteni. Eddig még nem láttam ilyen kapcsolást, ahol a tranzisztor
bázisa nem volt bekötve.

Palasik Sándor