[Epitesz-barkacs] szunetmentes es akku-karbantarto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 21., H, 18:46:44 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a   -15%   230 - 23 - 11,5 =  195,5 V felett  "szuper"
>
> nálam a  200V felettiséget el kell  "szupernek"  fogadnom, a "fürt"
> vége felé vagyok rajtuk

Ennek nincs olyan folyománya, hogy néha meg jó a fesz?

Neked lehet, hogy hasznos lenne egy régifajta ún. ferrorezonáns stabilizátor.

De van más lehetőség is, ha ennek esetleg túl nagy lenne a vesztesége:
toroidtrafóról járatott olyan trafó, amit már említettem. Ez lehet kézi, és
lehet automata. Kézi esetben magad tekergeted a hozzáadott fesz mértékét akár
műszerrel lesve néha, hogy most ráteszel, leveszel...

Automata esetben a toroid tengelyét egy (szokásosan) ablaktörlőmotor + mechanika
tekergeti úgy, hogy a fesz mindig kb a 230V közelében legyen.

Mindkettő megcsinálható kis veszteségűre, de sajnos sehogyse lesz olcsó.