[Epitesz-barkacs] szunetmentes es akku-karbantarto

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 21., H, 19:19:37 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.02.21. 18:46:44 +1h-kor írta:

> Ennek nincs olyan folyománya, hogy néha meg jó a fesz?

 sajnos nincs "adatrögzítős" szerkezetem, csak pillanatnyi adatom

most mértem egy "TopTools" digi 750V~ AC állásban 222Voltot mutatott,
de leginkább 215V alatt, leginkább 206V körül

> Neked lehet, hogy hasznos lenne egy régifajta ún. ferrorezonáns
> stabilizátor.

az biztos, hogy a szünetmentesem (amikor még be volt kapcsolva)
rendszeresen nyöszörgött, ami valahol 210 - 215Volt körül volt

> De van más lehetőség is, ha ennek esetleg túl nagy lenne a vesztesége:
> toroidtrafóról járatott olyan trafó, amit már említettem. Ez lehet kézi, és
> lehet automata. Kézi esetben magad tekergeted a hozzáadott fesz mértékét
> akár  műszerrel lesve néha, hogy most ráteszel, leveszel...

van egy 220/12V 50W-os diavetítő trafóm, ezt sorbakötve

primer  220V   szekunder 220 + 12V =232 lesz

az 50W = 12V  x 4A lenne, tehát  220Voltnál x 4A = 880Wattos ágat ellátna,
így a 650VA-est el tudná látni delejjel, a többi ágat ráhagynám a szar
hálózatra

> Automata esetben a toroid tengelyét egy (szokásosan) ablaktörlőmotor +
> mechanika
> tekergeti úgy, hogy a fesz mindig kb a 230V közelében legyen.
>
> Mindkettő megcsinálható kis veszteségűre, de sajnos sehogyse lesz olcsó.

dobozolatlan toroid 44e + áfa,  dobozban 60e + áfa környékét láttam

annyit tuti, hogy nem fogok beruházni