[Epitesz-barkacs] szunetmentes es akku-karbantarto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 21., H, 23:45:41 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az biztos, hogy a szünetmentesem (amikor még be volt kapcsolva)
> rendszeresen nyöszörgött, ami valahol 210 - 215Volt körül volt

Az nem erre való, azt valódi áramkimaradásra kellene használni.
A ferrorezonáns cuccos meg lehet, hogy azért nem az igazi, mert fogyaszt is
valamennyit.

> van egy 220/12V 50W-os diavetítő trafóm, ezt sorbakötve
>
> primer  220V   szekunder 220 + 12V =232 lesz

Ez is jó, de nem köthetsz rá ugye mindent. Pl olyasmit, ami nagy fűtőtestet
használ, nem is kéne erőltetni, hogy az emelt feszre kerüljön. Pl bojler, ha
van, vagy mosógép a fűtése miatt. Viszont minden, aminek motorja is van, annak
nem ártana, megintcsak mosógép, de azt meg nem egyszerű szétválasztani, hogy a
fűtése innen, a motorja meg onnan legyen táplálva. A számítógépnek megintcsak
mindegy, a világításnak attól függ, mi a világítótest. Az izzó halványabban
világít a kisebb fesztől, de megnő az élettartama. A kompakt kiszabályoz ennél
sokkal nagyobbakat is. Meg minden, ami elektronikus, azt sem érdekli. Végülis
nem is tudom, van-e sok értelme vele vacakolni. Csak az aszinkron motorok vannak
veszélyben, ha ki vannak terhelve rendesen. Ezek leégnek az alacsonyabb fesztől.

> dobozolatlan toroid 44e + áfa,  dobozban 60e + áfa környékét láttam

Hát igen, mondom, nem olcsó dolgok ezek, de lehet, hogy ha valami miatt nagyon
kell az emelt és stabil fesz, akkor szerencsés esetben valami olcsó portékához
is hozzá lehet jutni.

Toroid alatt azt értem, hogy van az a fajta is, aminek a peremén széngörgőkkel
lehet lambadázni, és nullától a maxon felül valami 10%-kal tud menni a fesz. De
létezik lineáris szabályozótrafó is. Ez meg hosszú oszlopokon élire tekert
fazonhuzalból van, és függőlegesen gördülnek az érintkező széngörgők.

Kicsiben csak toroid alakút láttam.