[Epitesz-barkacs] angolul hűtőborda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 22., K, 11:56:01 CET

Auth Gábor wrote:

>   Ha az ember csak egy balkézzel van megáldva és nem kétbalkezes,
> akkor balkézzel is egészen jól tud használni jobbkezes dolgokat, a
> vízcsapok szerintem teljesen problémamentesek,

Általában igen, de pl van egy kerti csapom, aminek a földben lévő része elég
nehezen kezelhető. Ballal próbáltam néhányszor, mert a másik kezemben volt
valami, és kénytelen voltam mégis jobbal. Elzárni nem is tudnám segédeszköz
nélkül ballal. Ezek a jobb-bal dolgok másfajta izomműködést kívánnak ballal. A
karos csap meg tök szimmetrikus lehet. Ezt csak példának mondtam.

>   Igazából arról van szó, hogy a balkezeseknél a bal kéz az ügyesebb,
> a jobb kéz az erősebb,

Ez biztos? Miért lenne a jobb az erősebb, ha alapvetően mindent ballal próbál
csinálni? Netán azért, mert egy halom dolgot, nem lehet ballal, mert olyanra van
csinálva, de mégsem írás vagy olló?

Gondolkodtam a gitározáson. Akinek még sosem volt gitár a kezében, annak szinte
mindegy lenne, hogy melyik kézzel pl penget. Mégis a balkezesek inkább
átszerelik az egészet.