[Epitesz-barkacs] angolul hűtőborda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 22., K, 12:32:21 CET

Acs Gabor wrote:
> Azt veszem észre magamon, hogy egyre inkább balkezes leszek. nem tudom
> mi az oka, lehet hogy eredendően az lennék? De sokszor van, hogy már
> bőven a művelet közben veszem észre, hogy az adott dologért bal kézzel
> nyúltam, és azzal is csinálom. Lehet hogy az is benne van, hogy a jobb
> kezem sokszor foglalt, pl. az egeret kezeli,

Vagy a pákát nem lehet csak úgy eldobálni. :)

Én meg lapátoláskor erőltettem, hogy szimmetrikusan hol ez, hol az a kezem
legyen elől. Idővel egészen szimmetrikussá vált valóban. Fontos volt, hogy
bírjam, egyformán fáradtam el, és nem aszimmetrikusan vette igénybe a különféle
izmokat. Viszont a csákányozásnál ez nem sikerült, pedig próbáltam, végül
feladtam.

> Ja, és folyamatos beszédben ki tudom mondani az 'r' hangot, de úgy
> pörgetni nem tudom, mint mások. bármennyire is igyekszem, egész

Biztos nem igyekeztél nagyon bármennyire. Gondolom hébe-hóba kéne gyakorolni,
vagy felismerni, hogy mi is történik az r hang ejtésekor, esetleg felfedezni,
hogy te ezt máshogy csinálod, mint az, akinek megy.

> Most nem rólam van szó :) De mintha a zsidók között sokkal több lenne
> a rendesen raccsoló.

Lehet, én nem tapasztaltam, viszont az elképzelhető, hogy aki pl angolul tanul
már kisgyerekként, annál beidegződhet egy magyaros r nélküli nyelvhasználat.
Viszont talán aki spanyolul tanul (asszem ott van rendesen pörgetés, vagy az
olaszban?), annak nem valószínű, hogy van ilyen problémája. Vagy ott is vannak
uaccsolók? :)

Az egész nekem úgy tűnik, hogy nem hardver kérdés, hanem szoftver. Mivel az agy
képes funkciókat más területekre irányítani, elvileg fejleszthetők ezek, ha jól
tudom. Na aztán vannak vegetatív beidegződési hibák, amik pl székelési gondokhoz
vezetnek. Ez már nemigen alakítható át. Szar ügy. :-) De ilyesmi lehet a
pacemaker alkalmazásának a szükségessége is.