[Epitesz-barkacs] angolul hűtőborda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 22., K, 17:57:42 CET

vajk fekete wrote:
> igen, a hosszu a az, ami nincs. a rovidet nem tudja hosszan mondani,
> mert az csak nekunk ugyanaz, maskeppen kepzi, nem tudja csak ugy
> meghosszabbitani.

:-) Mitagadás, nekem ez olyan vicces. :-)

> en is amerikaiul beszelek, intelligens embert marhara nem erdekli a
> masik akcentusa. ha akar vele beszelni akkor beszel, ha meg nem akar,
> akkor nem beszel.

Ez meg nálunk nagyon nem természetes. Talán mert a magyar nyelvet nem
akcentussal beszélik itt-ott, hanem hol tájszólással (ezek egy része szinte a
bunkóság szinonímája*), hol meg divatból torzítással.

* van egy kabarészáma a markosnak, amiben egyfajta rövidnyelvű módon próbálja az
őt zaklatót elküldeni, hogy a talicska "trágya szart" végre eltolhassa. Ez az a
beszédstílus, ami mögött (legalábbis, akikkel eddig találkoztam) valami
félelmetes magabiztosság húzódik, mindenki hülye, csak ő nem, és ennek ezzel a
stílussal meg a hangerőpotit jól feltekerve is nyomatékot ad. Aztán van, aki
csak simán úgy beszél, de nem olyan ő maga, de én elsőre nem tudok rá máshogy
nézni. (És még van egy halom másmilyen, ami másféle érzetet kelt.)

Gondolom ilyen nem nagyon van angolul, mert azt már a világ minden táján
összevissza stílusokban beszélik.