[Epitesz-barkacs] angolul hűtőborda

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2011. Feb. 22., K, 19:15:33 CET

2011.02.22. 17:57 keltezéssel, jhidvegi írta:
> * van egy kabarészáma a markosnak, amiben egyfajta rövidnyelvű módon
> próbálja az őt zaklatót elküldeni, hogy a talicska "trágya szart" végre
> eltolhassa. Ez az a beszédstílus, ami mögött (legalábbis, akikkel eddig
> találkoztam) valami félelmetes magabiztosság húzódik, mindenki hülye,
> csak ő nem, és ennek ezzel a stílussal meg a hangerőpotit jól feltekerve
> is nyomatékot ad. Aztán van, aki csak simán úgy beszél, de nem olyan ő
> maga, de én elsőre nem tudok rá máshogy nézni. (És még van egy halom
> másmilyen, ami másféle érzetet kelt.)

Nekem ez székelyországban volt a benyomásom. Amikor anyósom birtokait
mentünk megnézni, és betértem egy-egy kocsmába Aradon, egymás közt
teljesen érthetően beszéltek, de amikor magtudták, hogy én magyarországi
vagyok, valami olyan szinten elkezdtek székelymagyarul beszélni, hogy
már-már tényleg az érthetőség rovására ment.

> Gondolom ilyen nem nagyon van angolul, mert azt már a világ minden táján
> összevissza stílusokban beszélik.

Azért egy sexpíri angol (persze az újrafordítás után) szívesen le "skót
csatornatakarítózik" mindenkit, aki nem pont úgy beszél, ahogy magamaga.