[Epitesz-barkacs] robogó autó

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 23., Sze, 15:50:05 CET

Horvath Zsolt  <hozso_001 at freemail.hu> 2011.02.23. 14:24:28 +1h-kor írta:

>    Pont valamelyik nap reggel láttam a tévében, hogy valami fazon kézzel
> húzza
> keresztül a fél országon az ő kis mopedautóját. Pont az ekörül kialakult
> kaotikus állapotokra szeretné felhívni a figyelmet!
>    Szóval szerintem még nem kiforrott a dolog...
>

>    Üdv.: Horváth Zsolt

http://www.nkh.hu/Gepjarmu/tevekenysegek/kozutijarmmuszelj/forghelykovelj/jarm
uuzemspecszab/Lapok/default.aspx

  Járműüzemeltetési módból eredő speciális műszaki szabályok

Moped autók, quadok
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (továbbiakban: Kkt.)
rendelkezik a négykerekű segédmotoros motorkerékpárok közúti forgalomban —
érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel — történő részvételéről a szerint,
hogy a közúti forgalomban a négykerekű segédmotoros kerékpár (mopedautó és
quad) csak érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt.
A törvényi előírások alapján a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a
közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI.
30.) BM rendeletben (továbbiakban: BM rendelet) meghatározott feltételek
szerint a négykerekű segédmotoros kerékpárokat a közlekedési igazgatási
hatóság helyezi forgalomba, látja el hatósági engedéllyel, jelzéssel és veszi
központi nyilvántartásba. A közlekedési igazgatási hatóság a forgalomba
helyezési eljárást csak a közúti közlekedésre alkalmasnak minősített
segédmotoros kerékpárok esetében, a közlekedési hatóság által kiadott, a jármű
azonosítóit, meghatározott műszaki adatait tartalmazó műszaki adatlap alapján
folytatja le.

A „mopedautó” jellemzője – az említetteken túl – a zárt vezetőtér, a
gépkocsikra jellemző kezelőszervek (kormánykerék, pedálok), illetve a több
személy szállítására való alkalmasság, amely a járművezető részéről a
személygépkocsik vezetésére való felkészültség előírását indokolják. A
szállítható személyek száma a hatályos rendeletek alapján kerül
megállapításra.
A jogszabály alapján a forgalomban való részvétel korlátozása kiterjedhet a
négykerekű segédmotoros kerékpár vezetéséhez a BM rendeletben meghatározottól
eltérő vezetői engedély kategória előírására. Így különösen az L6e vagy L7e
járműkategóriába tartozó nyitott kivitelű, áttételes kormánymű nélküli, a
motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel kialakított kivitel
(„quad”) esetében a legalább „A1” vagy „B” kategóriára érvényes, továbbá a
zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a
gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel felszerelt kivitel („mopedautó”)
esetében a „B” kategóriában érvényesített vezetői engedély előírására.