[Epitesz-barkacs] tengelygond

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 24., Cs, 12:47:28 CET

Hofferek Attila wrote:

> Szerintem ő ráülne. http://www.jofogas.hu/images/64/6489529637.jpg

Meglepne, de itt látszik, hogy milyen csövekkel van megoldva, ha ilyen fix
szerelvényt hoznak össze.

Minap volt egy feladatom: bő 80mm-es valamire kellett ráhúznom zsugorcsövet. De
amit kapni lehetett, az pár mm-el kisebb volt, meg kellett tágítanom.
Ezt úgy csináltam, hogy befogtam egy 30-as rudat a satuba (150-es satu), és
fogtam egy collos csövet, kb 170 centiset. Ráhúztam a kb 20 centis
zsugorcsődarabot a rúdra, mellé a csövet, a végénél a satunál beraktam egy
alkalmas fadarabot, és elsétálva a cső végéhez oldalirányban húztam, mígnem a
zsugorcső engedett. Ez csak egy vékony műanyag szar! A cső meg ívesre görbült.
Az asztalt a plafonhoz ki kellett támasztanom, mert felborult volna. Nem volt az
erő valami óriási, simán egykezes meló, de a cső nagyon görbült.

Szóval asszem, ha nekem kéne megoldani, minimum másfél collos lenne az a vonó-
vagy tolórúd.

Nem látom világosan a képen, hogy kanyarodáskor hol tud kb függőleges tengely
körül valami elfordulni. A felső szerelvénynél még sejteni lehet ott a fogantyú
alatt valamit, de az alsónál semmit nem látok. Ott is kéne legyen valami méretes
függőleges tengelyű csukló, ami képes a fel-le erőket átvinni. Meg ott lent kell
még valami, ami enged a csavarodásnak.