[Epitesz-barkacs] tengelygond
Lord Hamilton
minyu at freemail.hu
2011. Feb. 24., Cs, 22:00:46 CET
Heló!
Nos, ilyen kertikapa utáni kocsit én már legyártottam vagy 2 éve. Két Riga
kerék a futómű, egy papírvékony csőből készült Csehszlovák kézikocsi váz a
teherhordó rész alapja. A kocsi az 5,5 lóerós kapagéphez a kapa eredeti
csapszegével csatlakozik, ami legjobb esetben is max. 15 mm. A hosszirányu
csavarodást úgy oldottam meg, hogy két egymásba csúsztatott csövet átfúrtam,
az egyiken meghosszabbítottam a furatot, majd egy csavart tettem bele. A
csavar alighanem 10-es, de most nem emlékszem pontosan. Ha vége a nappalos
melómnak, lefotografálom, aztán felteszem valahova. (Igaz a Trabant
motorosról is ígértem képeket, amit el is trehánykodtam felrakni) A lényeg,
hogy a csavarra nem hat nagy erő, mert komolyabb súlynál, a könnyő, elöl
levő hajtás lazán kikapar, annak ellenére, hogy traktormintás gumi van
rajta. A súlytól a csövek eleve összefeszülnek, de a csavaró hatás esetén
képesek elmozdulni.
Rakodásnál, csak arra kell figyelnem, hogy a kerekek és a váz ne roggyon
össze a súly alatt, a vonóerő által keletkezett nyíró hatást nem kell
figyelembe venni a csapszegeknél.
Misi
----- Original Message -----
From: "Mágus Bérprogram Demo " <magus.demo at dpg.hu>
To: "Amatőr építészek és barkácsolók klubja " <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Wednesday, February 23, 2011 5:55 PM
Subject: [Epitesz-barkacs] tengelygond
a mellékelt rajzocskán a kékkel jelzett vasrudacska fogná össze
a kapagépet az utánfutóval
mivel "több100" kiló terhelné, még egy 12-es átmérőjű vasdarab kevés,
és csapágyazni is szeretném, sima gépzsíros csúszást kevésnek érzem
20-as vagy 25-ös csapágy belső átmérő talán elég lenne?
--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
Epitesz mailing list
Epitesz at lists.javaforum.hu
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról