[Epitesz-barkacs] tengelygond

Lord Hamilton minyu at freemail.hu
2011. Feb. 24., Cs, 22:00:46 CET


Heló!

Nos, ilyen kertikapa utáni kocsit én már legyártottam vagy 2 éve. Két Riga 
kerék a futómű, egy papírvékony csőből készült Csehszlovák kézikocsi váz a 
teherhordó rész alapja. A kocsi az 5,5 lóerós kapagéphez a kapa eredeti 
csapszegével csatlakozik, ami legjobb esetben is max. 15 mm. A hosszirányu 
csavarodást úgy oldottam meg, hogy két egymásba csúsztatott csövet átfúrtam, 
az egyiken meghosszabbítottam a furatot, majd egy csavart tettem bele. A 
csavar alighanem 10-es, de most nem emlékszem pontosan. Ha vége a nappalos 
melómnak, lefotografálom, aztán felteszem valahova. (Igaz a Trabant 
motorosról is ígértem képeket, amit el is trehánykodtam felrakni) A lényeg, 
hogy a csavarra nem hat nagy erő, mert komolyabb súlynál, a könnyő, elöl 
levő hajtás lazán kikapar, annak ellenére, hogy traktormintás gumi van 
rajta. A súlytól a csövek eleve összefeszülnek, de a csavaró hatás esetén 
képesek elmozdulni.
Rakodásnál, csak arra kell figyelnem, hogy a kerekek és a váz ne roggyon 
össze a súly alatt, a vonóerő által keletkezett nyíró hatást nem kell 
figyelembe venni a csapszegeknél.


Misi

----- Original Message ----- 
From: "Mágus Bérprogram Demo " <magus.demo at dpg.hu>
To: "Amatőr építészek és barkácsolók klubja " <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Wednesday, February 23, 2011 5:55 PM
Subject: [Epitesz-barkacs] tengelygond



a mellékelt rajzocskán a kékkel jelzett vasrudacska fogná össze
a kapagépet az utánfutóval

mivel "több100" kiló terhelné, még egy 12-es átmérőjű vasdarab kevés,
és  csapágyazni is szeretném, sima gépzsíros csúszást kevésnek érzem

20-as vagy 25-ös csapágy belső átmérő talán elég lenne?




--------------------------------------------------------------------------------


_______________________________________________
Epitesz mailing list
Epitesz at lists.javaforum.hu
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról