[Epitesz-barkacs] Feljelentes - hova ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 25., P, 20:58:43 CET

Zsolt wrote:

> De a tavalyi árvízzel kapcsolatban terveztek egy patak meder
> szabályozást, amin 31 m3/s tud majd elvonulni, viszont a szakasz
> legvégén pedig egy 24m3/s áteresztő képességű áteresz van.
> Szerintem józan ésszel belátható, hogy ha a patak megtelik a max.
> vízzel akkor az ki fog önteni.

A jogi részéhez nem lövök, de ez érdekel. Mi az az objektum, amiről beszélsz a
patak végénél? Hol van ez pontosan? Csak azért kérdezem, mert kíváncsiságból
megnézném.

Néha, amikor marha magas a duna marmagassá..., akarom mondani vízállása,
lemegyek bámészkodni a patak torkolatához, és nemegyszer láttam, hogy a víz
visszafelé folyik. :-) Ott már ugye jó széles a meder, tehát van hova töltődnie
a víznek, ha a duna vízszintje gyorsan emelkedik.

Nem lehet, hogy ezt az adatot valami hétköznap lapban olvastad? Pl városházi
híradó..., és a cikkírónak semmiről semmi fogalma nincs? Csak hogy ne blamáld
magad, ha mégis belefogsz a jogi ügyletbe, azért kérdezem. (Egy adott
keresztmetszetű valaminek, amin víz folyhat át, nincs fix áteresztőképessége. Pl
egy 1m2 keresztmetszetű lyuk átereszthet akár 100m3/s vizet is, ha a lyuk
túloldalán elég nagy a nyomás, tehát pl a gát túloldalán elég magas a vízszint.
:-)