[Epitesz-barkacs] Feljelentes - hova ?

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2011. Feb. 25., P, 21:06:12 CET

>egy 1m2 keresztmetszetű lyuk átereszthet akár 100m3/s vizet is, ha a lyuk
>túloldalán elég nagy a nyomás, tehát pl a gát túloldalán elég magas a
>vízszint.

Na hát éppen ez az... ahhoz, hogy akkora legyen az áteresztés ahhoz lehet,
hogy 20 méter magas vízoszlop kellene, de akkor már a házam kúpcserepén
kellene üldögélnem :)

Ezek az adatok, a lakossági fórumon kerültek elő.

Ez egyébként a felüljáró alatti átfolyás az, ami a legutóbbi árvízkor is
látszott, hogy teljes terjedelmében tele van vízzel és amikor a víz
előbukott belőle akkor hirtelen magasabb lett a víz szintje mint az áteresz
magassága. Én ebből arra következtetek, hogy van némi duzzasztó hatása a
beömlő résznél.

zsolt