[Epitesz-barkacs] Feljelentes - hova ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 27., V, 11:14:47 CET

Auth Gábor wrote:

>   A pontokat nem ajándékba adják, benne vagy az árban. Annó
> nézegettem a pontos és a pontnélküli benzinkutakat is, általában
> annyi volt a különbség, mint amennyit a pont ért... :)

Jó nagy statisztikát kellett csinálnod, ha ilyet ki tudtál mutatni, ugyanis az
egyes kutak kiírt áraiban akkora eltérés lehet még cégen belül is, hogy rossz
ránézni. Pl az autópálya melletti kutak, ha jól emléxem, drágábbak szoktak
lenni, mint a máshol lévők, és egyes kisebb települések közelében lévők meg
olcsóbbak az átlagosnál.

Az én szempontom viszont nem a kiírt ár, hanem egy még ennél is nagyobb eltérést
generáló hatás: hogy az adott kútoszlop (igen, nem kút, hanem belül az oszlop)
hogyan mér. Ha az ember nem nagyon vezet másképp, és felírogatja a
fogyasztásokat (teletank módszer), vagy akinek van az autóján saját mérő, az
észreveheti, hogy van olyan kútoszlop, aminél akár 10-15%-kal is nagyobbra
adódik a fogyasztás, mint egy másiknál, vagy másik kútnál. Még időben is lehet
eltérés, mert belepiszkálhatnak, de ez inkább az újonnan nyitott kutakra
vonatkozhat.

Jártam is így egész konkrétan: nyílt az egér úton egy új asszem omv, és még
szinte szűz volt, amikor tankoltam egyet. Nagyot is csodálkoztam, mert valami
elképesztően jó fogyasztás jött ki, nyilván a kútoszlop nagyon kellemes
beállításától. El is határoztam, hogy bár messzebb van picit, mint ahova addig
jártam, itt fogok tankolni. Legközelebb viszont valami 35%-kal többre jött ki a
fogyasztás. Mérgelődtem egyet, és elpártoltam tőlük a francba.

Van egy törökszentmiklósi kút, annak valamelyik oszlopa, az pl amellett, hogy
marha kedvezően mér, még olcsóbb is volt a benya. Sajna oda ritkán járok, szóval
nem jöhet szóba standardként.

Na aztán vannak kútfüggetlen, szintén sokat számító dolgok. Pl ha valaki nem
eléggé felfújt gumikkal jár, vagy elszáll a termosztát, ezért hideg motorral
jár, vagy ha pl szorul valamelyik fék egy picit, annak is bőven többe kerül az
autózás az áreltérésekhez képest. Ezek miatt is érdemes a járgány fogyasztására
figyelni. Észre lehet venni meghibásodásokat. (Volt nekem pl olyan, hogy
tangenciálisan be tudott szorulni a tárcsaféknél a fékpofa, mert valamiért pont
így adódtak a méreteltérések. Szerencsére észrevettem és korrigáltam, akár ki is
gyulladhatott volna a kerék, nem csak a fogyasztás nőtt meg tőle.