[Epitesz-barkacs] hidrofor - kompresszor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 27., V, 19:10:36 CET


Mágus Bérprogram Demo  wrote:

>> Ez lehet az előnye. Ha a kerékcsavar nagyon rá van szorulva, akkor
>> kell is a 8+
>> bar, hogy könnyen lejöjjön. De a légkulcs nagyon zabálja a levegőt.
>
> és pl. ez mennyire reális a 6,3barral?

Ha jól megtépte a gumis a kerékcsavart, akkor a 6,3 bar mellett órákig se
biztos, hogy moccan. :-) Volt már, hogy ki kellett engednem egy kis levegőt,
hogy elinduljon a kompresszor, és amikor elérte a maxot (kb 8 bar), akkor
leszedte a kerékanyát.

> http://www.inventor.hu/kial03/vedres/vedres.htm

Idáig olvastam:
Bemutatás: Egy közönséges kerékpár első kereke el van látva szabadonfutóval,
melyhez áttételen keresztül csatlakozik a légmotor. Teljesítménye 190 W,
maximális forgatónyomatéka 11 Nm, súlya 0,7 kg (Innofluid). A működéshez
szükséges sűrített levegő vékony alumínium falú, szénszálas műanyag erősítésű
palackban (Rév és Társai Kft., súlya 4,8 kg) van tárolva 300 bar nyomáson. A
palackhoz nyomáscsökkentő szelep csatlakozik, amelynek kimenő oldalán a nyomás
6,3 bar

Itt van elcseszve az egész. Ha van egy nyomáscsökkentő 300 barról, és a hajtány
6,3-mal megy, az megfelel kb annak, mintha lenne egy 300V-os aksi, és
előtétellenállással lenne a fesz 6,3V-ra leejtve, és így menne egy 6,3V-os
motorral a hajtás. Ordítóan gazdaságtalan. Lehet, hogy sántít a hasonlat, de
nekem valahogy így tűnik. Lehet is benne valami, mert erőművi meg repülőgépi
gázturbinákban az expanzió minden fázisában próbálnak energiát kiszedni a táguló
gázból. Így is csak valami 60% táján van max a hatásfok, ha jól emléxem. Mennyi
lehet, ha nyomáscsökkentőn emésztik el a zömét, és csak a legvégét, a
legsoványabb részét hasznosítják jó szar hatásfokkal?

hjozsi 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról