[Epitesz-barkacs] hidrofor - kompresszor

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2011. Feb. 27., V, 20:17:21 CET


akarhogy szamolom, 100% hatasfok mellett is kellene neki 18liter/perc levego.
ezek a levegos cuccok nem a hatafokukrol hiresek, ugyhogy inkabb 60liter/perc 
kellhet neki, es meg mindig siman lehet hogy alabecsulom.

az a palack a csomitarton 5-6 literes lehet, 300baron az mondjuk 2000 liter 
levego.

tehat egy feltoltessel megy masfel orat. hat ezt egy elektromos is siman tudja. 
csak annak az akksijat feltolteni toredeke aram kell, mint ezt a palackot 
300barra felpumpalni.

vajk





________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Sun, 27 February, 2011 19:10:36
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] hidrofor -  kompresszor

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

>> Ez lehet az előnye. Ha a kerékcsavar nagyon rá van szorulva, akkor
>> kell is a 8+
>> bar, hogy könnyen lejöjjön. De a légkulcs nagyon zabálja a levegőt.
>
> és pl. ez mennyire reális a 6,3barral?

Ha jól megtépte a gumis a kerékcsavart, akkor a 6,3 bar mellett órákig se
biztos, hogy moccan. :-) Volt már, hogy ki kellett engednem egy kis levegőt,
hogy elinduljon a kompresszor, és amikor elérte a maxot (kb 8 bar), akkor
leszedte a kerékanyát.

> http://www.inventor.hu/kial03/vedres/vedres.htm

Idáig olvastam:
Bemutatás: Egy közönséges kerékpár első kereke el van látva szabadonfutóval,
melyhez áttételen keresztül csatlakozik a légmotor. Teljesítménye 190 W,
maximális forgatónyomatéka 11 Nm, súlya 0,7 kg (Innofluid). A működéshez
szükséges sűrített levegő vékony alumínium falú, szénszálas műanyag erősítésű
palackban (Rév és Társai Kft., súlya 4,8 kg) van tárolva 300 bar nyomáson. A
palackhoz nyomáscsökkentő szelep csatlakozik, amelynek kimenő oldalán a nyomás
6,3 bar

Itt van elcseszve az egész. Ha van egy nyomáscsökkentő 300 barról, és a hajtány
6,3-mal megy, az megfelel kb annak, mintha lenne egy 300V-os aksi, és
előtétellenállással lenne a fesz 6,3V-ra leejtve, és így menne egy 6,3V-os
motorral a hajtás. Ordítóan gazdaságtalan. Lehet, hogy sántít a hasonlat, de
nekem valahogy így tűnik. Lehet is benne valami, mert erőművi meg repülőgépi
gázturbinákban az expanzió minden fázisában próbálnak energiát kiszedni a táguló
gázból. Így is csak valami 60% táján van max a hatásfok, ha jól emléxem. Mennyi
lehet, ha nyomáscsökkentőn emésztik el a zömét, és csak a legvégét, a
legsoványabb részét hasznosítják jó szar hatásfokkal?

hjozsi 

_______________________________________________
Epitesz mailing list
Epitesz at lists.javaforum.hu
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz



      
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20110227/732c7669/attachment.html>


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról