[Epitesz-barkacs] hidrofor - kompresszor

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 27., V, 20:24:37 CET


jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.02.27. 19:10:36 +1h-kor írta:

> Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> 
> >> Ez lehet az előnye. Ha a kerékcsavar nagyon rá van szorulva, akkor
> >> kell is a 8+
> >> bar, hogy könnyen lejöjjön. De a légkulcs nagyon zabálja a levegőt.
> >
> > és pl. ez mennyire reális a 6,3barral?
> 
> Ha jól megtépte a gumis a kerékcsavart, akkor a 6,3 bar mellett órákig se
> biztos, hogy moccan. :-) Volt már, hogy ki kellett engednem egy kis levegőt,
> hogy elinduljon a kompresszor, és amikor elérte a maxot (kb 8 bar), akkor
> leszedte a kerékanyát.

keresztkulcsnál egy kalapáccsal megütve lett nálam elegendő nyomatékú :-)
( akkor a levegős csavarleszedő eléggé erős )
 
> > http://www.inventor.hu/kial03/vedres/vedres.htm
> 
> Idáig olvastam:
> Bemutatás: Egy közönséges kerékpár első kereke el van látva szabadonfutóval,
> melyhez áttételen keresztül csatlakozik a légmotor. Teljesítménye 190 W,
> maximális forgatónyomatéka 11 Nm, súlya 0,7 kg (Innofluid). A működéshez
> szükséges sűrített levegő vékony alumínium falú, szénszálas műanyag
> erősítésű
> palackban (Rév és Társai Kft., súlya 4,8 kg) van tárolva 300 bar nyomáson. A
> palackhoz nyomáscsökkentő szelep csatlakozik, amelynek kimenő oldalán a
> nyomás
> 6,3 bar
> 
> Itt van elcseszve az egész. Ha van egy nyomáscsökkentő 300 barról, és a
> hajtány
> 6,3-mal megy, az megfelel kb annak, mintha lenne egy 300V-os aksi, és
> előtétellenállással lenne a fesz 6,3V-ra leejtve, és így menne egy 6,3V-os
> motorral a hajtás. Ordítóan gazdaságtalan. Lehet, hogy sántít a hasonlat, de
> nekem valahogy így tűnik. Lehet is benne valami, mert erőművi meg repülőgépi
> gázturbinákban az expanzió minden fázisában próbálnak energiát kiszedni a
> táguló
> gázból. Így is csak valami 60% táján van max a hatásfok, ha jól emléxem.
> Mennyi
> lehet, ha nyomáscsökkentőn emésztik el a zömét, és csak a legvégét, a
> legsoványabb részét hasznosítják jó szar hatásfokkal?

akkor ezt a 300bar-os dolgot sürgősen elfelejtem :-)

de akkor a    http://pneumobil.org/  milyen álmokat jerget?
mert  a  2010-es évben
Harmadik alkalommal bizonyult a legjobbnak a Debreceni Egyetem Műszaki 
Kar Debreceni Széllovagok csapatának pneumobilja a sűrített levegővel 
hajtott ökomobilok nemzetközi versenyén.

bár ott csak 200bar-os messer vaspalackból kellett energiát kinyerni


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról