[Epitesz-barkacs] hidrofor - kompresszor
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 28., H, 05:26:19 CET
Mágus Bérprogram Demo wrote:
> akkor ezt a 300bar-os dolgot sürgősen elfelejtem :-)
>
> de akkor a http://pneumobil.org/ milyen álmokat jerget?
Megnéztem a videókat, és azt hallom (!), hogy itt szó sincs arról, hogy a
nagynyomású palackot nyomáscsökkentenék, és arról járna motor, hanem itt
dugattyús motorról van szó, jó alacsony fordulatszám van, amit jókora gyorsító
áttétel követ. Szóval itt kell legyen egy borzasztóan nagy kompresszióviszonyú
dugattyús henger. Beleküldik a teljes palackonyomást szelepnyitással, ott a
levegő expandál közel a légnyomásig, végig munkát végez, a végén kipufog. Aztán
üresben dugattyú felmegy, és fent újra betöltik azt az alig több levegőt, mint
ami belefér a hengerbe.
Ha még azt is megoldották, hogy az expanzió során jelentős hő is bejusson a
hengerbe kintről a környezetből, akkor akár jó is lehet a hatásfok. (A palack
feltöltésekor a kompresszorban összenyomott levegő adiabatikusan van sűrítve,
eközben marhára felmelegszik. Ez az energia is bele kell menjen ugye, de ez
távozik a környezetbe. Expandáláskor szintén adiabatikusan tágul, és lehül.
Akkor lenne jó, ha ekkor hőt juttatnának bele kintről, hogy ne tudjon lehülni.
Ez valószínűleg nagyon kis átmérőjű, hosszú löketű holmival megoldható.)
Manapság amúgy másik irányú versenyek is vannak. Benzinmotorok, amiknél szintén
hosszúlöketű, kisátmérőjű motorokat használnak, amik külső eszközökkel vannak
vagy hőn tartva, vagy melegítve, és jó ritkán pöffen egyet-egyet a moci. Itt az
a cél, hogy egy adott benzinadaggal ki tud messzebb jutni. Gondolom a járgány
súlya is adott. Volt a kezemben már kétféle ilyen motor is. Az egyikkel asszem
nyertek, vagy legalábbis egy régióból az elsők lettek, a másik mostanában készül
a versenyre. Majd biztos meg fogom tudni, mire jutottak, és egyéb paramétereket
is megpróbálok beszerezni.
hjozsi
hjozsi
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról