[Epitesz-barkacs] Ventillator kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 28., H, 11:33:35 CET

Szabo Endre wrote:
> Egy ventillátornál a szállított légmennyiség és a fújás ereje mitől
> függ? Beltéren fotózásnál hajat meg vászont lobogtatni kell.
>
> Esetleg, ha van javaslatotok ventitípusra, az is érdekelne! A kis
> méret előny! Ja és kb 3 m-ről kellene használni.

Szerintem lehet kapni ilyen ventit, nekem is van. Nem pont egy szokványos
szobaventillátor, kissé erősebb, drótból van a burkolata, és földön áll. Ebből
lehet, hogy kéne kettő-három.

Ha nagyon kéne lobognia a hajnak meg a vászonnak, nagyobb venti kellhet. Ha csak
egyszer kell, még segíteni is tudnék, mert van egy saját készítésű, fúrógépbe
fogható ventilapátom, ami úgy van megcsinálva, hogy az 1kW-os gépet határra
kiterheli. Ennek akkora a huzata, hogy a megtartásához kicsit be kell dőlni.
Persze ettől nem simán lobogna a haj meg a vászon, hanem kb úgy nézne ki, mintha
helikopter huzatában lenne az illető meg a vászon. :-) (Gyors szellőztetés
céljából csináltam, ha innen másodpercek alatt akarom a szmötyis levegőt
kitolni.)

A fúrógép előnye, hogy változtatható a fordulatszáma. Ha profi cucc kellene,
akkor egy kW körüli aszinkronmotorra szerkesztenék egy modellrepülőgép
légcsavart, és be kellene burkolni. Az én cuccom marha veszélyes a körülötte
lévőkre, ha közel mennek. Egyszer véletlenül egy ajtó csukódott rá a huzatban,
és jól össze lett kaszabolva. (Idegen helyen történt.)