[Epitesz-barkacs] fozes: nagy hus egyben sutese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 1., Szo, 11:47:07 CET

gyapo wrote:

> Legyen egy kis ontopic is, hogyan is lenne celszeru ezt a 60-80 fokos
> vizfurdot megcsinalni? Szerintem egy 12 V-os 20-50 W-os halogen izzo

Nem tudom, miért kellene technikai bravúrokat végrehajtani, amikor lehet kapni
hőfokszabályozós rezsókat is. Nekem is van egy, leggyakoribb felhasználási
módja: nyákszárítás. Rárakok egy alu síndarabot, 10 centi széleset, és vagy 80
centi hosszút, rá van ragasztva egy helyen szigszalag, hogy infrahőmérővel mérni
tudjam a hőmérsékletét, beállítom 70 fok körüli/alatti értékre, és a lefújt, már
porszáraz nyákokat rárakosgatom. Fél órán belül már fotózhatom is.

Ezek a rezsón akár 30 fokot vagy szobahőmérsékletet is lehet tartani. Még nem
próbáltam fagyban (itt a lehetőség), hogy a tök letekert hőfokszabályozó hova
állítaná a hőfokot. Lehet, hogy negatív hőmérsékletre. :-)

A rezsó amúgy 2kW-os, szóval ha kell, jó magas hőfokot is tud tartani, vagy ha
alacsony hőfokon kell tartani egy kondérnyi vizet, arra is alkalmas lehet.

A sütők közül a villanysütők is rendelkeznek hasonló, alacsony hőfokon tartási
tulajdonságokkal. Már szárítottam így már nemtommit, valami fa cuccot.
Beállítottam méréssel egy elfogadható hőfokot, és sok órán át volt úgy hagyva.
Fát konfittáltam. :-)

Ilyen sütő arra is kiválóan alkalmas, hogy pl szilvalekvárt csináljon az ember.
Nem kell kevergetni ugyanis, mert nem fog megégni sehol. A bakelitnyelű edények
is berakhatók, fedő lehet a lekváron, a hőmérsékletet meg icipicit 100 fok fölé
lehet állítani, ezzel bejut annyi hő az edényen belülre, ami ugye csak 100 fok
körüli lehet, hogy állandóan kelljen víznek onnan kijutnia (párolgáshő). Szóval
szépen meg fog főni, be fog sűrűsödni akármi, ami az edényben van, és vízvesztés
kell a besűrítéséhez.

Természetesen nincs akadálya időnként megkavarni, de látnivaló lesz, hogy nagy
szükség nincs rá.