[Epitesz-barkacs] fozes: nagy hus egyben sutese

gyapo gyapo at freemail.hu
2011. Jan. 1., Szo, 15:16:45 CET

> Csak, hogy lásd, hogy csinálják gyárilag:
>
> http://culinartist.blog.hu/2010/12/03/megerkezett_2074

Valami ilyesmit gondoltam osszedobni. :)

> A sous-vide a vákuumba csomagolt élelmiszert (nem csak húst) készíti
> alacsony hőfokon, a konfitálás során zsír lepi el, az zárja el az
> oxigéntől. Nem teljesen ugyanaz a két technológia eredménye.

Ez a sous-vide kezdett most érdekelni, mert egyszerűbbnek látszik, mint
a zsírral vesződés.
A befőttesüveg jutott eszembe, beleteszem a húst, lezárom és
kidunsztolom egy jópár óráig, 100 fok lesz, de akár hosszabb idő után is
ráérek elfogyasztani. Vagy leszabályozom a vizet kevesebbre, akkor nem
áll el, de nem is fő meg úgy.

> Sütőhőmérő + fakanál. Előbbivel méred a benti hőfokot, utóbbival meg
> kitámasztod a sütő ajtaját. :)
> Kicsit játszani kell, amíg belövi az ember, hogy mennyire legyen nyitva
> az ajtó adott hőmérséklethez, meg időnként rá kell nézni, hogy szépen
> tartja-e, de működik. :)

Ha a sütőajtót processzorral vezérelem, akkor máris használható módszer.

Jobban konkretizálva a kérdést: milyen hőmérő az, amit egy számítógép
soros vagy párhuzamos portjával ki tudok olvasni? Ráadáasul olcsó és
kapható is. Odateszek egy 15 W fogyasztású notebookot, aztán csukogassa
az ajtót az. :)
De nem, hanem a vízmelegítésre gondoltam. És jó lenne valami olyan ötlet
is, hogy az ilyen lassan reagáló rendszert hogy is kell vezérelni, hogy
ne legyenek nagyok a lengések? PID? Pár mondatban az alapelv?

Üdv.: gyapo