[Epitesz-barkacs] CO2 okossag a hirekben

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 1., Szo, 21:51:54 CET

vajk fekete wrote:

> egyaltalan a slagon mi a picsatol menne fel a co2 a felszinre, amikor
> nagyobb a surusege a levegonel?

Amiért a víz is felmegy a slagon az emeletre is, pedig az is nehezebb a
levegőnél. :-) Szóval zárt a hordó, legfölül van rajta egy lyuk, abba mehet a
dugó, amibe meg tömítetten belemehet a cső.

Nekem már kellett ilyesmit csinálnom, csak nem bor ügyben. Bazinagy aksikat
telepítettem olyan helyekre, amikben nem lehetett szabadonengedni olyan gőzöket
és gázokat, amik az akkuk töltésekor keletkeznek. Ezek nem zárt aksik voltak.
Vettem jókora adag 10/6mm-es lágy pvc csövet jó sokat (ma is van belőle bőven),
és szépen összekötöttem az egyes cellákat (T elágazások), ment hol
kábelcsatornába, vagy ahogy célszerű volt, és vagy a falat fúrtam ki, ha
engedték, vagy ablakfélfát..., és ment ki a szabadba.

Idővel aztán ezeket az aksikat lecserélték zártakra.