[Epitesz-barkacs] CO2 okossag a hirekben

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 2., V, 10:41:47 CET

vajk fekete wrote:
> tovabbra sem ertem.
>
> mernoki logikaval a bor mint olyan ertelmetlen, nem kell bort
> csinalni, es akkor nincs co2 sem.

ez egy egész más téma. Itt most arról volt szó, hogy ha már készül bor, mert van
rá igény, és a bor zárt hordókban készül, amikor a mustot mindenféle gombák
emésztik, szóval cukrot bontanak és alkohol meg CO2 keletkezik, akkor a CO2 a
zárt edényzetből elvezethető, nem kell ott elereszteni az adott helyiségben.
Másról most nem volt szó.

> vagy kell csinalni borgyarat, ahol temperalt duplafalu koracel
> tartalyokban tortenik az erjesztes, es a co2 is meg van oldva.
> (vannak ilyenek)

Így van, láttam is, meg dolgoztam is (hegesztőgépek matatása) olyan cégeknek,
akik ilyen élelmiszeripari tartályokat csináltak. Néha eszméletlen méretűeket.

> ha meg hagyomany kell, meg pince, akkor meg tessek elviselni hogy van
> co2 is. pincet szelloztetni, atyaeg. johogynem pvc hordoban kellene
> bort csinalni.

Szerintem itt nincs pofánverve a hagyomány, max a hágyámány. :-) Nem fél collos
slaggal kéne ezt elkövetni, marad a hordó, marad a dugó, meg ami ott van, csak
ilyen egészen vékony dréncsövekkel el lehetne vezetni a hordókból a CO2-t. Olyan
kicsi a termelés, hogy még alig látható is lehetne.

Kötelezőnek persze nem kötelező. Akinek van ilyen pincéje, szerintem szíve joga
megcsinálni. A bor maga nem érintkezik semmivel, ami nem hagyományos, nem kell
mingyá pvc hordókról beszélni.