[Epitesz-barkacs] CO2 okossag a hirekben

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2011. Jan. 3., H, 10:36:33 CET

2011.01.01. 21:47 keltezéssel, jhidvegi írta:

> Nem muszáj egyenként kivezetni ezeket, másrészt sokkal-sokkal vékonyabb
> csövet is lehetne használni, pl valami néhány mm belső átmérőjűt. Csak
> alkalmas átfúrt dugó kéne, amibe passzol a vékony cső külső átmérője.
> Visszáramlás ellen meg valami egyszerű golyós akármi jöhetne szóba.

Visszaáramlás ellen van egy évszázados bevált eszköz, a kotyogó.
http://www.diszpalack.hu/data/editorkicsi%2850%29.jpg

> Szellőztetni meg pincét nem is olyan egyszerű, hacsaknem ventillátorral
> áthuzatja rajta a levegőt.

Amivel a bort is megadjusztálja kicsit. Persze ha reduktív módon kezdi,
de aztán gondol egyet és oxidatív módon akarja befejezni, akkor
szellőztesse csak a bort, de abból mi lesz, az eléggé
meghatározhatatlan. Amíg forr a bor, addig takarodj van a pincéből és
kész. Sötétség, álló levegő, pisszenés sem!

> Szerintem a hagyomány az, ami az ilyesmi ellen hat. Minden, ami művi,
> nem a szokásos, az már ronthatja a dolog feelingjét. Más a szag, más a
> penész... Ezekben a pincékben még az se mindegy, hogy a falon milyen
> nemespenész van. Ez nem vicc, nekem egyszer valaki igencsak orrba-szájba
> taglalta, mondta a neveket, fajtákat (a falon lévő penészekét!), csak
> lestem. Persze felőlem akármit mondhatott, annyira nem értek hozzá.

Attól indul meg a szeszes erjedés. A kovász sem sikerül elsőre, hacsak
nem kapod a tenyészanyagot, vagy épp nem a megfelelő összetételű
gombaspórák szállnak a lisztbe. Ahány kovász, annyiféle. A benne levő
gombakultúra dönti el.