[Epitesz-barkacs] faronk + tamasztolang

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2011. Jan. 7., P, 12:12:47 CET

2011.01.07. 12:03 keltezéssel, jhidvegi írta:

> Mert az veszélytelen lenne, nincs benne semmi pláne. A benzin sokkal
> izgalmasabb, nem? :-)
>
> Ötlet: nem felhasítani kell a göcsörtös farönköt, hanem belefúrni,
> töltetet bele, és bumm! :-)

Én így használom a cserépkályhát: két nagy hasáb fát a tűztér két
oldalára hosszában elhelyezek, közéjük papír, venyige, gallyak, ágak
egészen a 2-3 ujjnyi vastagságig. Amikor nincs "készen" akkor hasogatok.
Ezt begyújtom teljes levegőn, amikor a két hasáb is begyulladt,
féllevegőre veszem a rendszert. Ha már nem ég lánggal, középre, a
parázskupacra piszkálom a két félig elégett fahasábot, ugyancsak
féllevegőn. Amikor már az egész parázs, előrekotrom az egész kupacot,
rácsukom a parázsfogót, ekkor csak alul négy lyukon süvít be iszonyat
erővel a levegő, amikor fehérre izzik a parázskupac, teljesen elzárom az
egészet. Így még másnap is középen kellemesen, a tűztér környékén
kellemetlenül meleg a kályha. Amikor a kályha teljesen be van fűtve,
akkor az ajtó fölötti második csempe kb 90-100 fokos. Ennél följebb nem
is érdemes fűteni, ha a kályha hosszú élete a cél.