[Epitesz-barkacs] erdei kobmeter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 8., Szo, 13:23:48 CET

vajk fekete wrote:
> 0%-osan 500kg/m3, 10%-osan (legszaraz) ugye kb 550kg/m3, 40%-osan
> 833kg/m3

Aha. Hát erre nem számítottam, hogy ekkore lób... eltérések is lehetnek.

Na de akkor hogy lehet ezt ellenőrizni? Vagy tényleg m3-re kell fát venni? Na de
úgy meg nagyon sokmindentől függ, hogy mennyi az annyi. Lisztet, borsót,
sódert... lehet elég jól köbölni, ott a kitöltési tényező nem nagyon változik,
de pl homoknál már jobban. Na de fánál? Egy kosarat néhány tuskóval is ki lehet
tölteni, meg ugyanolyanból tökörészve kétszer annyival is meg lehet rakni.

> es a legfontosabb: nem attol nagy a viztartalma, hogy azik. esoben,
> vizben. hanem attol hogy amig elt, komplett szervrendszere volt arra,

Hát jó, de ezzel a favásárló semmit nem tud kezdeni.

Nehéz ügy ez az egész, ha tüzifáról van szó.

És akkor még nem esett szó arról, hogy azonos víztartalom mellett is a különféle
fafajok fűtőértéke eltérő lehet, akár jelentősen is. Márpedig a vevő, ha tüzifát
vesz, alapvetően energiát akar venni, nem pedig fát vagy hamut. Na meg nem
munkát. :-) (Felaprítás nehézségei....)

Az "inyencek" meg gondolom arra hajtanak, hogy a kandallóban (pl) szép legyen a
látvány, és biztonságos legyen. Vagyis ne pattogjon, mint a nikkelbolha, és
rekpedjen kifelé a szikra...