[Epitesz-barkacs] erdei kobmeter

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Jan. 9., V, 09:05:31 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.01.09. 08:03:28 +1h-kor írta:

> Ne mondd már! Nagy méretekben léteznek elektrosztatikus porleválasztók, elég

http://www.tankonyvtar.hu/konyvek/kornyezettechnika/kornyezettechnika-5-10-1-0
81029-5

Kellő tapasztalat híján még nem beszélhetünk általánosan alkalmazható
készülék-és eljárástípusokról. A leggyakrabban használt nedvesleválasztók
típusait mutatja be az 5.66. ábra.

> hatékonyak. Lehet, hogy kicsiben is meg lehet csinálni, csak nem tudom,
> megcsinálják-e bárhol. Az meglepne, ha nagy méretekben esőztetnék a
> füstgázt,  vagy átbuborékoltatnák tavon.

szerintem nagyüzemileg "rentábilis" nincs, pl. Tiszapalkonyán az erőműbe
a Tisza hidegvize bemegy, és langyos állapotban visszamegy a folyóba
hasznosítatlanul. Az üzemeltetési költséget a fogyasztóra terhelt
árképzés által mi fizetjük, mi tesszük az ő zsebük szerinti "rentábilissá"

> Lehet, hogy vannak más szűrőfajták, eljárások is, de ezekről nem hallottam.

beruházási árak  és  üzemeltetési árak arányai érdekesek

http://www.tankonyvtar.hu/konyvek/kornyezettechnika/kornyezettechnika-5-10-1-0
81029-5
-------------
Az egyes eljárásokon belül a műszaki kiépítettségtől függően változó
beruházási
költségek relatív árviszonyait az 5.32. táblázat illusztrálja.

Eljárásváltozat
 Árfaktor

Félszáraz eljárás porlasztva szárító reaktorral és szövetszűrővel
 1,0

Félszáraz eljárás porlasztva szárító reaktorral és elektrofilterrel
 1,2

Egyfokozatú mosás elektrofilterrel
 1,35

Kétfokozatú mosás elektrofilterrel
 1,65

Egyfokozatú mosás elektrofilterrel és porlasztásos elpárologtatással
 1,95

Kétfokozatú mosás elektrofilterrel és porlasztásos elpárologtatással
 2,25

elektrofilter elvileg mindegyikben van, de pl. a Tiszavizes hűtés mellett
az elektrofilter ellenére a szálló pernye még megmaradt sokáig
(1979-ben ha egy A4-es fehér lapot egy kerti asztalra letettél, 1óra múlva
annyi pernye rakódott rá, hogy írni már nehezen lehetett rá )