[Epitesz-barkacs] erdei kobmeter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 9., V, 12:02:30 CET

vajk fekete wrote:
> a koncentralt elegetessel van egy problema: a szallitas. egy 400MW
> eromube minimum napi 2000 tonna fat kell elegetni! ennyi nem terem
> meg a kornyeken. tok messzirol kell odavinni, reszben kozuton...

Világos. Ezért terjednek mostanában talán, ha jól figyeltem a híreket, a kicsi,
helyi erőművek. Mivel kicsik, relatíve kicsi a betáp anyagigényük. Tehát kijöhet
a viszonylag szűkebb környékről. Főleg, ha van valami energianövény-termelés a
közelben. És mivel újak, minimum mód van arra, hogy a legmodernebb eljárásokat
alkamazzák. Hogy aztán teszik-e, azt nemtom.

Viszont hajdanán, amikor még nem voltak a falvak "elgázosítva", átutazóban
némelyiken télen igyekeztem mihamarabb átjutni, mert máshogy mégis el voltak
gázosítva. Még az autóban is fulladásveszélyesnek éreztem a főútvonal levegőjét
is. Nyilván a zöm fával fűtött, kevesebbek meg szénnel. Olajjal kevesen
fűthettek, mert annak ismerem a szagát, nem éreztem sosem.

Na persze hozzájön még az is, hogy akkoriban (80-as évek) a hőszigetelés
egyáltalán nem volt divat.