[Epitesz-barkacs] erdei kobmeter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 10., H, 12:21:30 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> persze próbálom " pozitív kicsengéssel " megélni ( pl. nálunk nincs
> arzénos víz,
> tehát 472 településhez képest boldog lehetek ) néha a "saját bajomat"

Itt az idézőjel jogos, mármint a "pozitív kicsengés"-nél. Mert hogy pont az
ellenkezőjét lehet tapasztalni.

Az, hogy egy településrész falusias, az néha pont előny, sokan erre vágynak. De
azt állítani merem, hogy az a rész, ahol te lax, az nem annyira falusias. Jó
sűrűn be van építve az az egész rész. Nem nagyon lehet arrafelé ma már
disznóröfögést vagy más háziállat hangját-szagát hallani-érezni, max
kutyaugastást, de ez minden családiházas övezet jellemzője.

Az meg, hogy a kaját milyen messziről lehet beszerezni, az mindenütt egyéni, és
nem nagyon különböző probléma. Ma már jellemző, hogy az emberek zöme autóval
mászkál többnyire valamilyen szupermarketbe, ahol a rendszeresen szükséges
holmikat beszerezi. Kisebb közért meg mintha a közeletekben, ha nem abban az
utcában is lenne. Itt is van, de nem is emléxem, mikor jártam ott utoljára, mert
nem tetszik egy csomó dolog. Minden drágább, a választék a töredéke, és volt,
hogy dohányzás közben szolgálta ki. Na ez nekem elfogadhatatlan. (És akkor még
nem beszéltem arról, hogy az a bolt most már CBA :-) )

> ( "bemegyek a városba (!) egy villanykörtéért, meg kenyérért" az
> Üllői úton a Szarvascsárda térhez  )

Ma már a probléma megoldódott: nem kapsz villanykörtét, illetve korlátozott,
hogy milyet. Veszel 10-20 db-ot egyszerre, és sokáig meg van a dolog oldva.

> persze, ne is fáradj vele, a TVhírek láttán még örülök is, hogy van
> villany is,
> ( sőt az is nem csak 195V, hanem jobb, 205Volt is van ) és nincs
> belvíz
> az utcában, nem kell Noé bárkáját sem építenem, ha a polgármester
> íróasztala már vízen fog úszni, még akkor sem, és a jelek szerint  a
> hegyomlás is el fog kerülni,
> szóval akár optimistán nézhetem a tanyavilágomban a világ közepét :-)

Nna ez a tanyavilág nagyon-nagyon nem stimmel a lakóhelyedre.
Ha stimmelne, sokan akarnának ott lakni. Az egy manapság egyre kedveltebb
életforma, sőt, ha lényegesen nagyobb lenne a közbiztonság, akkor még sokkal
kedveltebb lenne. Tán még én is hajlanék egy ilyen váltásra, bár öregen már
ciki, mert a tanyavilági eü ellátás sokkal gázosabb. A kiérkező mentős már csak
a halál beálltát tudja megállapítani jó eséllyel. Persze fene tudja, hogy ez
rossz-e. Ha az ember tömve van nyavajákkal, szar az életminősége, akkor nem
olyan felemelő érzés sokáig élni, max a kíváncsiság hajt, hogy a dolgok, amik
már nem igazán érintenek, hogy alakulnak. Ma már akárhol elérhető internet,
telefon, tv, és ha van autó, akkor bármi. Szóval én örülnék egy jó kis tanyának.
Jártomban-keltemben, amikor egy-egy helyről nem a megszokott úton jöttem haza,
hanem elcsámborogtam erre-arra, amerre látszólag a madár se jár, nagyon érdekes,
fejlett, jól megépített tanyákat láttam. Inkább lehetne rencsnek (vagy
ranch-nak?) nevezni némelyiket.