[Epitesz-barkacs] berobbanos indesit ujabb fejlemenyek

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Jan. 13., Cs, 15:53:18 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.01.12. 21:25:53 +1h-kor írta:

> Nem lehet, hogy ezt a szerkezetet szét lehet kapni valahogy, megismerni
> pontosan, hogy is működne helyesen, aztán megcsinálni? Nem szoktak ezek
> olyan  bonyolultak lenni.

valóban nem lesz olyan bonyolult, hogy idegsebészdiploma kelljen hozzá :-)

a mellékelt képen azért (lehetséges, hogy csak számomra) meglepő
dolgokat láttam:

a gomb nélküli gázcsapok "normál agytekervényűek", de a most éppen
feltett 2 gombokkal működtetett csapok a burleszk némafilmekből ismert
Stan-Pan filmben volt úgy, hogy a vízcsap nyitásakor a gázégő gyulladt meg
és a gáz begyújtásakor tett mozdulatra a vízcsap nyílt meg (vagy valami más,
de a nézőkben mindenképpen röhögést kiváltó geget hoztak össze )

a J jelű gázégő baloldali J jelű gázcsapja a berobbanós
(Fábry dizájncenterében mutattak be egy embert, aki egy kerékpárkormány
jobbra tekerésével a kereket bal irányba kormányozta) de félálomban
kávéfőzés előtt  néha elfelejtkezek ilyenről és káromkodok röhögés helyett

no,
ennek az 1 csapnak a cseréjéhez az összes csapnál meg kell bontani
a hollandikat (8db) és a 2 rögzítőcsavart is, és a gáz bevezető falból kijövő
flexicsövet is, azaz  mind a négy gázégőt veszélyállapotba hozni,
mert a berobbanós gázcsap 2db 3mm-es csavarjának a kicsavarása a
préselt tepsifal által takart helyen van

háááát, karácsonykor szenteste hibahatárolás miatt a fénykép szerint látható
2égős 2 gombos próbát csináltam

először a baloldali gázégégőt gyújtottam be a B jelű jobbos gázcsappal
ez ment hibátlanul, gázbűzszag sem volt, bekapcsolva is hagytam.

utána a J jelű gázégőt a baloldali J gázcsappal begyújtottam
a gázégő pompásan égett a gázrózsánál, de a gázbűzszag is gázömlést jelzett
és 2másodperc múlva a J jelű gázcsapnál lobbant be a kiömlő gáz.

ekkor a felete J jeű gomb körül sárga lánggal felfelé égett, a lángirányt
tartalmazó mórickaábra szerint, a lángcsóva a gombátmérő
duplája volt.

a tepsiről visszacsapódó lángcsóvát 2másodpercen belül el kellett oltani,
filmezni nem volt még kedvem, és most a tepsi és a gázcsap között egy tükröt
aládugva alul nagy lukat nem láttam

felvetődött még, ( most még a  szétszedés előtt ), hogy felfelé ( a gombtartó
tengelynél
egy kb 8mm belsőlukú O gyűrű szakadása miatt )   kiáramló gáz  "gellert kapva"
a tepsiig lefújt, és onnan már úgy nézett ki kívülről, mintha lentről jött
volna ki a gáz.

központi gázelzárással (tehát gázutánpótlás megakadályozva) lett a lángcsóva
elfojtva, mert a gázcsap gombját a lángcsóva vette körül

ezután a belobbanós csapot elzárva, és a gázrendszert újra feltöltve
a belobbanós gázcsap "nyugton maradt" a maradék 3 láng "problémamentesen"
ment. Tehát csak és kizárólag a csapban van a hiba

a sorszámokat leolvastam,

folyt.köv