[Epitesz-barkacs] felszentelodott a Magusbarkacs :-)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 16., V, 19:15:53 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> igazából pbgázzal, a saját nyomásával próbáltam volna ki, így a 30mbar
> adva lett volna

> a lángrózsa felől fújtam, hiszen csak akkor lobbant be a
> gázcsapnál, amikor a lángrózsa is kapott gázt

Azt kellett volna valahogy megkeresni, hogy honnan kerül máshova gáz, mint ahova
kell mennie. Vagyis, ha nyitva van, és fújod, akkor csak egy helyen szabad
jönnie, amerre a feladata szerint kell engedje.

> ebből az irányból való megfújás közben vízbe lett mártva,
> nem bugyogott, ha a csapot megforgattam, és lenyomtam
> (mintha begyújtás lenne) akkor a gázcső felé a belefújt
> levegő bugyogott a vízben, de sehol máshol nem jelent meg
> a buborék.
>
> ezután visszaszereltem a gáztűzhelybe, és a gázcsapnál nem
> lobbant be, tehát első kanyarban győzelemnek vehető

Nagyon úgy tűnik, hogy nem ő a ludas, hanem pl a gázrózsa felé menő cső nem volt
jól felszerelve. Ha az egész nyitva van (bent is lehet), akkor a belobbanáshoz
elég gáz tuti hallhatóan jön ott, ahol nem kéne. És ha nyitva van, akkor nincs
olyan tér, ahol robbanóképes elegy fel tud gyűlni, tehát elég könnyű megtalálni,
melyik kötés szar. Azt fel se tételezem (illetve jól felfedezhető), hogy van
olyan cső, ami el van repedve, ki van lyukadva.

> így aztán holnap-holnapután bármelyik gázcsapnál, minden előzmény
> nélkül hasonlóan belobbanhat?  A korábbi gázrezsónál 20 év alatt sem
> volt semmiféle gond....

Nézd, ha bárhol meg van lazulva kötés, akkor bárhol.
Egy ilyen kütyü nem olyan ménkű bonyolult, hogy ne lehessen egy szivárgást
észrevenni bárhol. Az elég valószínűtlen ezek után, hogy maga a készülék (a
gázcsap) lenne a hibás. Lehet, hogy csak egy hollandi volt laza, vagy egy
tömítés hiányzott vagy félrecsúszott valahol.

Ha azt a melót, amit a jogszabályok böngészésébe fektettél, a hiba megkeresésére
fordítottad volna, amellett, hogy már rég meglett volna a hiba, még ki is
lehetett volna szidollal polírozni az összes rezet. :)

Szerintem a legnagyobb meló a burkolatok eltávolítása, majd a végén
visszaszerelése. Nem azért, mert be vannak rohadva a csavarok, mert ahhoz még új
a szerkezet, hanem mert nem biztos, hogy mindent egyből megtalál az ember, és ha
netán van valami bepattanó szerkezet valahol, könnyen törés lehet a vége, ha nem
tudja valaki, hogy is akad, hol is lehet feszegetni.