[Epitesz-barkacs] 3 lany halala

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 17., H, 07:35:01 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a műegyetemi K épület sem felelne meg  az építészkaron
> ( pl. volt a  K épület pincéjében a lövészklub, amiben több tűzoltó
> halt meg ) ---------

Na jó, ez azért hülyeség, mert ilyen nagy épületeknél a pincék nem kommunális
jellegű helyiségeknek lettek tervezve. A K épületben - ha jártál ott,
emlékezhetsz - a pincében, sőt, asszem a földszint sok helyén is az emberek feje
fölött a folyosókon ott mennek a mindenféle csövek szinte elérhető magasságban,
minden szűk... Még jó, hogy kevesen mennek oda egyszerre. Valahol el kell
helyezni az épületben a technológiai berendezéseket is. Egy kazánháznak, egy
elektromos kapcsolóhelyiségnek szerintem nem kell ilyen feltételeket
teljesítenie.

Más kérdés, hogy drága a helyiség, minden zeg-zugra szükség van, és kihasználnak
olyan helyiségeket is mindenféle nem ilyen célra is, amit nem biztos, hogy
normális esetben kéne. Nem hinném, hogy anno a tervező ilyesmire gondolt.

> a műegyetemen az építészkaron tanítottak szerint számítani kellene
> A kiürítés időtartama az ajtó átbocsátó képessége alapján
> és
> A kiürítés sebességét az alábbi táblázat értékei szerint kell
> figyelembe venni a helyiség alapterülete és a helyiségben számításba
> vett személyek alapján:

aha. szóval aszondod, hogy ismert régóta a jelenség, és számítanak is rá
tervezéskor?

> Haladás lépcsőn, m/min
>   lefelé    fölfelé

Lehet, hogy nem számítanak a fiatalokra. Nem tudom, mekkora sebességek vannak
megadva, de a huszonévesek a normálisnak a többszörösével szeretnek közlekedni a
lépcsőkön.

> tehát nem az építésszel van a baj, hanem a hatósági engedélyezett főt
> sokszorosan meghaladó  belépőjegy eladásával....

Mindenki ezt szajkózza, én meg aszondom változatlanul, hogy az a 300 ember,
akinek be szabadott volna menni, szenvedhet ugyanilyen balesetet adott viszonyok
között.

Másrészt meg ott, ahol többezren elférnek, és nem csak úgy, hogy tömören állnak
egymás mellett, ez egy olyan istentelen korlátozás, mintha azt mondaná valaki,
hogy a villamosra csak 10 vagy 20 ember szállhat fel kocsinként. Ismerem a
hatóságok előírási módjait: abból baj nem lehet... Még örülhetünk, hogy a
járműveknek a megengedett sebessége meghaladja a gyalogosok sebességét, mert
ugye az 5km/h-ból baj nem lehet(ne) elvileg, tehát célszerű lenne ide
korlátozni. Valamint a követési távolságot 20m-re.