[Epitesz-barkacs] 3 lany halala

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Jan. 17., H, 00:54:18 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.01.16. 23:49:37 +1h-kor írta:

> Nem, mintha a mi dumánkon bármi is múlna, de kezdem látni, hogy ez az
> általános
> felfogás: a jogszabályokat nyúvasztani. Mintha direkt nem akarnád érteni a
> problémát, amit felvetettem.

> Erre hoztam fel a műegyetemi központi épületet, ami amúgy jó régi, de
> impozáns,
> és biztos nem lehet építészetileg belekötni. A lépcsők pont, hogy nem
> keskenyek,
> hanem jó szélesek, és éppen ezért tud méginkább létrejönni ez a fajta
> szerencsétlenség.

a műegyetemi K épület sem felelne meg  az építészkaron
a mai
KIÜRÍTÉSI SZÁMÍTÁSOK-nak
ahol
Az építmény kiürítésének szakaszai
- első szakasz: a veszélyeztetett helyiségek kiürítése,

( pl. volt a  K épület pincéjében a lövészklub, amiben több tűzoltó halt meg )
---------
ha meg tudnád nézni a 3 halált okozó kritikus helyet,

a műegyetemen az építészkaron tanítottak szerint számítani kellene
A kiürítés időtartama az ajtó átbocsátó képessége alapján
és
A kiürítés sebességét az alábbi táblázat értékei szerint kell figyelembe venni
a helyiség alapterülete és a helyiségben számításba vett személyek alapján:

Haladás lépcsőn, m/min
  lefelé    fölfelé
---------
a fenti ebben van:

TERVEZÉSI SEGÉDLET
a 35/1996(XII.29.)BM rendelet (országos Tűzvédelmi Szabályzat), a
2/2002.(I.23.)BM rendelet 5. számú melléklete (Tűzvédelmi Műszaki
Követelmények. Építmények Tűzvédelmi Követelményei) és
a 253/1997.(XII.20.) Kormányrendelet (OTÉK)
előírásainak egyszerűsített figyelembe vételével
ennek alapján adták meg  ott  az  "X főre engedélyezettséget"

tehát nem az építésszel van a baj, hanem a hatósági engedélyezett főt
sokszorosan meghaladó  belépőjegy eladásával....