[Epitesz-barkacs] 3 lany halala

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Jan. 17., H, 10:07:16 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.01.17. 08:11:06 +1h-kor írta:

> Ugyanígy nem kell felelősségre vonni valakit, aki először tervezett olyan
> hidat,
> ami beleng erős szélben. Lehet, hogy akkor még nem ismerték ezt a
> jelenséget.
> Aki ma tervezne ilyet, azt már felelőséggre lehetne vonni. De nem akkor,
> amikor
> sokan meghalnak, hanem amikor a vizsgálatok még az átadás előtt erre
> rámutatnak.

ha holnaptól egy tervezési segédletben ennek figyelembevétele  megjelenne,
és ( a saját tervezői felelősségem megvédése érdekében )  a terveztető
beruházó álmait holnaptól finoman földre is szállítanám, de ma még
a "tudomány mai állása  szerint" ( tervezési előírás -- azaz jogszabály --
hiányában )  megtervezhetném.

ha az általad javasolt  dinamikus visszatorlasztó szerkezetek 10% beruházási
többletet jelentene, akkor azt a beruházó (megrendelő) nem biztos, hogy
felvállalná mindaddig, amíg az nem kötelező.

tervezőként persze megpróbálhatom beláttatni, hogy szerintem ez már kissé
túlhaladott, de nem (be)tiltott, és a terveztető ezt nem finanszírozza,

akkor 2 lehetőségem van:

1)  tervezőként elállok a tervezési megbízástól
2) felvállalom a tervezést, de 1 mondat erejéig a tervezési megbízásban utalok
rá,
de megtervezem, mert jelenleg az a mód még nincs betiltva, azaz tervezhető

tehát nem véletlen, hogy ma már egy tervezőnek is jogilag körbe kell
bástyáznia magát,
ezért kötelező a kamarai tagság is.

és még Makovecznek is a kamarai mikroháborús győzelmei adták meg az
új fatemplomainak a megtervezhetőségét, és nem a megrendelő akarata.