[Epitesz-barkacs] 3 lany halala

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 17., H, 18:21:25 CET

vajk fekete wrote:
> az a kulonbseg, hogy a K epuletben nehez lenne egy panikhirt gyorsan
> elterjeszteni. anelkul meg nem akarna mindenki egyszerre lemenni.
> sokan kivarnak amig elmegy a tomeg.
>
> itt alkalmas volt a ter arra, hogy a panikhir elterjedjen, a panik
> kialakuljon.

Az említett fizikus szerint a pánik nem úgy jön létre, hogy pánikhír terjed el,
hanem csak simán sokan vannak, és tétovák, és egyszercsak egy néhány emberből
álló csoport megindul határozottan valamerre. Ez a többieknek úgy csapódik le,
hogy ezek tudnak valamit, és másodperceken belül akár többszázra is duzzad azok
száma, akik követik ezeket, és már kész is a baj.

Pont az a baj, hogy nem jut végig a tömegen a hír, tehát ahova mennek, pl a
kijárat felé, ott azok, akik ott vannak, látják már, hogy nincs gond, de ez a
hír nem jut vissza azokhoz, akik még messzebb vannak a kijárattól.

Az is felmerült, hogy mit lehetne mást tenni. Ilyeneket mondott a fazon, hogy pl
lehet másik kijáratot is találni, mint amit ismer, mint amin bejött az ember, pl
konyha vagy egyéb. Ha nincs tűz vagy füst (mondom innen már én), akkor lehet,
hogy csak valahol le kéne parkolni, és megvárni, míg mindenki elhúzza a bélését.