[Epitesz-barkacs] Jégverem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 25., K, 11:47:40 CET

Balázs Bámer wrote:

> Anelkul, hogy barmit is utanaszamolnek... ugy latom, csaladi hazrol
> van szo. En mindenkepp arnyekolassal probalnam megoldani: pergola
> szolovel, vadszolovel, hajnalkaval stb, illetve fak. Olcsobb,
> tisztabb, szarazabb erzes. A mi szinten csaladi hazunkban iden nyaron
> nem ment 26 fok fole a homerseklet a melegebb feleben - hidegebben meg
> ennyi sem volt.

Nálatok lenne nagyon érdekes kísérlet az, ha hőérzetre ilyen időszakban
kipróbálnátok egy páramentesítő cuccost. Pl az, ami nekem van, mindössze
125W-os, és ha nagyon nedves a levegő, a kivett víz miatt a fűtőteljesítménye
felmegy 250W tájára is (a többlethő a víz lecsapatásából származik). De ez nem
hinném, hogy számottevően emelne a lakótér hőfokán, viszont a párát lenyomná
mondjuk 50% alá, ettől, ha fázni nem is lehetne, de a hőérzet egész más lehet,
mint amikor a kinti, 30 fok feletti levegő van simán 26 fokra hűtve.

Na persze itt jön a fal párapuffer szerepe. Lehet, hogy nálatok ekkor sincs
durván magas páratartalom, mert a fal nyeli a vizet, mint kacsa a nokedlit.

Nincs véletlen ilyen időszakról adatod a benti páratartalomra?