[Epitesz-barkacs] Jégverem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 25., K, 16:14:53 CET

Hofferek Attila wrote:

> Akkor kell rá valami kevertyű, mint a jégkásakészítő gépeken.

Ha lehet, meg kellene oldani passzívan, semmi mozgó alkatrész.
Én úgy próbálnám megoldani, hogy van a becsövezett tartály, aminek a sok csöve
párhuzamosan fut valahogy, de nem vizszintesen. A győjtőágak vize menne fel a
bazi hűtőfelületre, amin simán természetes konvekcióval távozna a hő. A
csövekben -20 fokban is folyékony fagyálló keringene, a tartályban meg tiszta
víz vagy jégkására alkalmas keverék lenne. (Ezt még ki kéne kísérletezni).

A hűtőfelület pedig le lenne árnyékolva, hogy a nap ne tudja melegíteni. Amikor
kint véletlenül melegebb van, akkor leáll az áramlás magától.

Nagy melegben ugyanez a lé áramolhat a ház hűtőfelületeibe, célszerűen valami
klíma beltériszerű cuccokba, hogy ne kelljen nagyon gépészkedni. Mert hogy ez
megoldja a léghűtést is, meg a kondenzvíz elvezetését is. De ízlés szerint lehet
ennek más technikája is. Radiátorokba vezetve simán nem jó, mert úszni fog
alatta a parkett vagy ami van. De léteznek már olyan radiátorok is tudtommal,
amik ezt a kérdést is megoldják, csak sejtem, hogy borsos áruk van.