[Epitesz-barkacs] Jégverem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 25., K, 19:38:29 CET

Acs Gabor wrote:

> Húha, ez egész nagy szobára is elég lenne! Az ára se semmi, ennél
> jóval kevesebbet gondoltam.

Pedig ez a legolcsóbbak közé tartozik ám! Végülis ez egy komplett kis
hűtő-fűtőgép.

> Mennyivel jobb egy ilyet venni, mint egy
> mobil klímát? Nem a levegőjét gondoltam kitenni, hanem az egész
> gépet, és csak a szoba levegőjét hozzávezetni. de ez lehet, hogy nem
> megoldható.

Nincs értelme kitenni, nem ő fűt mondjuk a felületén át, ami meleg lenne, ha ezt
akarod elkerülni, hanem a levegőt fűti. Maga a kütyü elég csendes, bár az ágy
mellé azért nem tenném.

Úgy működik ugye, hogy a beszívott levegőt egy lehűtött hőcserélőbe vezeti, ami
ott elveszti a páratartalmának jelentős részét, ez kondenzvíz formájában
lefolyik az edényébe (vagy ki egy csövön), majd a kompresszor az innen kiszívott
hőt a meleg oldalra tolja, de ott is átvezeti a levegőt, és visszamelegíti.
A kifújt levegőbe az a teljesítmény kerül, amit a konnektorból felvett (ennél ez
a 125W, ha működik éppen), meg az a hő, amit a kicsapott gőzből vont ki. Ez is
kb ennyi.

> Nyáron ha nem megy a légkondi, csak ez, mennyire jelentős eltérést
> érzékelsz (közérzetben)?

Még nem meg még nyáron, nem túl régi szerzemény, de pár hónap, és ha más nem
teszi addig, elmesélem.