[Epitesz-barkacs] szobatermosztát

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 26., Sze, 15:59:18 CET

vajk fekete wrote:
> ha rendesen rakotom a sajat homerojet, es beallitom a talppontot es
> meredekseget, akkor csinalja maganak. de nincs tul sok ertelme, mert
> a 40 fok mindig eleg hogy kifutse a hazat, a 30 meg mar keves a
> radiatoroknak. ertem alatta, hogy 30 fokon nem adnak le a radiatorok
> 7kW-ot, es kapcsolgat a kazan mint allat.

Na várjál csak, én nem azt mondtam, hogy a vízhőfokot kéne leszedni kicsire,
hanem hogy valami trükkel belőni, hogy a szobahőfoktól függjön a
lánghőmérséklet. Ha a szabályozókörben benne van az is, hogy a vízhőfokra is
szabályoz (tehát szobahőfok-szabályozásnak alárendelt vízhőfok-szabályozás van),
akkor csak attól függ a dolog sikere, hogy képes-e a láng elég kicsire lemenni.
A beépített radiátorok vagy padlófűtés ugye mindenképpen képes a házat kifűteni.
Tehát annak a felülete elég. A szabályozók meg nem biztos, hogy 30 fokot
akarnának beállítani. Biztos létezik az a vízhőfok a kiépített rendszerben,
aminél folyamatosan mehet a fűtés, nincs ki-bekapcsolgatás. Nyilván csak nagyobb
hidegben, +10 fokban már nem, mert annyira nem vehető le a láng.

> ezert is agyalok a reles miazmasokon, hogy pl csinalhatnek olyat,
> hogy ha csak a radiatorok kernek futest, akkor kisontolom a homerot,
> hogy legyen mondjuk 50 fok az eloremeno, ha meg a radiator nem ker,
> akkor futson minnel hidegebb vizzel.

Ezzel a relés dologgal csak azt akarod elérni ugye, hogy sokféle üzemállapot
legyen lehetséges, nemde?

> ja, kondenzacio: mindenfelet szerkesztettem, es ezert a csovet amin a
> kondenzviz megy el, kicsit lekotottem a kazanrol, es tettem ala egy
> 10l vedret. aztan jol elfelejtettem. ket nap mulva arrajarok, hat az
> egesz aljzat tok felazva, falak korben vagy felmeter magasan
> atnedvesedve, vodor csurig...

Pech. Legközelebb olyan edényt tegyél oda, ha kíváncsi vagy, amin van túlfolyó
felül valahol, és arra meg a csövet. :)

(Tudom, utólag okosnak lenni.... Régen, amikor kíváncsi voltam rá, hogy a klíma
mennyi vizet termel, először 2 literes kólásüveget raktam alá. Na persze, hogy
kifolyt. Aztán vödröt, az is. Aztán kivezettem az ajtó elé, odaraktam egy 100
literes műanyag hordót, az már jobban szem előtt volt, de végül az is kifolyt.
Most meg már ki van vezetve, aztán  annyit folyik, amennyit akar.)