[Epitesz-barkacs] előfűtött villanybojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 27., Cs, 14:06:49 CET

Pataki István wrote:

> Villanybojlerem 120literes, 1800Wattos, vezérelt árammal működik. A
> jelenlegi árak mellett havi ~5800 Ft a melegvíz költsége. Ez azt is....

Végigolvastam a leveledet, és asszem ez a gázos előmelegítéses módi a ménkű nagy
távolság miatt biztosan nem gazdaságos.
Amit át lehet gondolni: a melegvíz-felhasználási szokásaitok. Meg hogy a
bojlerhez képest hol vannak a melegvíz-kivételi helyek. Ha azok is jó messze
vannak a bojlertől, az jelentős plusz költség, mert sok víz kifolyik, mire
megjön a melegvíz, a kifolyt víz mennyiségével egyenlő melegvíz fog kihűlni a
csövekben. Télen nem olyan ciki, mert hasznosul fűtésileg, de nyáron tiszta
veszteség, sőt, ha van klíma, pótlólagos veszteség is.

Ha ez van, a csőátmérő csökkentése segít. A csövek hőszigetelése nem, mert két
vízkivétel között nagyon valószínű, hogy mindenképpen ki fog a cső hűlnil. A
hőszigetelésnek csak akkor van nagy jelentősége, ha van a rendszerben hmv
cirkuláció. Akkor viszont elengedhetetlen. Ennek az üzemeltetése energetikailag
drágább, vízfelhasználásilag olcsóbb.

> jelenti, hogy a szolgáltató által biztosított napi 8 órányi fűtési
> időből csak a felét használom ki. Sajnálatos ugyanakkor, hogy a főleg
> éjszakai időszakra korlátozott fűtés miatt oda kell figyelni, mikor
> használjuk a melegvizet, mert ha elfogy, "nappali árammal" kell

Ha jó nagyra választod a bojler fűtőtestét (akár 3kW-ig is el lehet menni),
akkor a vezérelt áramból nappal is jelentős energia-betöltés történhet, mert
nappal is meg-megjön a vezérelt rövidebb időkre. Más kérdés, hogy figyelni kell,
bírja-e a hőfokszabályozó kontaktusa a 3kW-ot. (Vannak kisebbek is azért).

Sok hő elmegy a bojler falán át, mert túl forróra van állítva a vízhőfok. Ha
attól forró, hogy biztos mindenkinek elég legyen, mert nappal nem tud töltődni,
akkor is a megemelt fűtőteljesímény segíthet. Valamint az, hogy rá kell
ébreszteni a családtagokat, hogy amikor jön a zuhanyból a melegvíz, az kb annak
felel meg, mintha egyszerre 10 vasalónyi teljesítmény lenne bekapcsolva, szóval
mintha az óra pörögne, mint a köszörűkő.

Már felvetődött bennem, hogy egy ilyen kütyüt érdemes felszerelni, ami nem tesz
mást, mint a kinyitott melegvízcsap esetén forintban nagy számokkal kijelzi a
fogyasztást. Pörögne piszkosul, látszana, ahogy dől a zsé ki a zsebből. :-)
Leánka, asszonka lehet, hogy észbe kapna, és nem hagyná tovább folyni a vizet,
miközben kenegeti magára nagy élvezettel a tusfürdőt.