[Epitesz-barkacs] szobatermoszt??t

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 27., Cs, 14:30:42 CET

Varga Tibor wrote:

> Józsi!Olyan egyszerűen, röviden, ahogy leírtad a P, PI, PID
> szabályzás lényegét, én nem tudtam volna.Azt nem tudtam eddig, hogy
> az öntanuló PID-et hívják fuzzy-nak.

Azért ne vegyél rá mérget, nem biztos, hogy ezt jelenti, csak valahogy így
gondolom. Ugyanis maga a szabályozás nem nagyon lehet más, mit PID, csak a
paramétereket lehet változtatgatni. Lehet, hogy a fuzzy képes menet közben is
változtatni ezeket, nem csak az elején méri be.

> Egyébként az említett
> szobatermosztát időnként önhatalmúlag bekapcsolt, számomraérthetetlen
> ok miatt. De nem fűti túl a helyiséget. Vagyis pontosan tudja, hogy
> miértkapcsol be.

Így van, ezek néha úgy tűnik, mintha sztochasztikusan kapcsolgatnának, pedig
biztos nem. Nem kis koponya volt, aki ezt kitalálta! Én még sosem csináltam
ilyet, persze biztos nem is lehet, csak valami procis módon, ami tőlem sajnos
rém távol áll.